سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزار آلات برقی و شارژی

ابزار آلات برقی و شارژی

ابزار برقی همانند ابزار دستی انجام کارها را برای ما سهل تر و راحت تر می‌ کنند. با این تفاوت که کار با آنها بسیار ساده تر است

و زمان کمتر و انرژی کمتری را از ما برای انجام کار می ‌گیرند بیشتر ابزار آلات قدرتمند جهان ابزار برقی هستند.

در بعضی از ابزار برقی، از موتورهای درون سوز یا همان احتراق داخلی استفاده می‌ کنند. موتورهای درون سوز چه نوع موتور هایی هستند؟

موتورهای درون سوز، به موتورهایی گفته می ‌شود که در آن‌ ها مخلوط سوخت و اکسید کننده در محفظه ی بسته ای واکنش نشان داده و محترق می شوند.

و بر اثر احتراق گازهای داغ با فشار و دمای بالا وسیله را به حرکت در آورده و کار مورد نظر توسط آن وسیله انجام می ‌شود.

اما عمده ی وسایل و ابزار برقی ابزاری هستند: که توسط یک منبع انرژی الکتریکی کار می ‌کنند.

ابزار برقی به دو دسته ابزار ثابت و ابزار قابل حمل تقسیم می‌ شوند. که این ابزار و آلات برقی در جاهایی مثل: حفاری، برش، پرداخت، صنعت ساخت و ساز، و کارهای خانه، و…… قابل استفاده و بهره ‌برداری است.

و اما ابزارهای دستی را که باید در یک جعبه ابزار در خانه داشته باشیم،،قبلا بررسی کردیم. ولی آیا وجود همین ابزارهای دستی کافی است؟ آیا می توانیم تمام کارهایمان را با همین ابزار دستی انجام دهیم؟

باید جواب بدهیم که خیر. کسانی که خودشان اقدام به تعمیرات ساده و انجام کارهای معمول در خانه می کنند، حتما در کنار این ابزارهای دستی از برخی از ابزار برقی هم بهره می برند تا کارها راحت تر و ساده تر انجام شود.

ابزار آلات برقی و شارژی

ابزار آلات بادی ، پنوماتیک به ابزارهایی گفته میشود که قدرت زیادی دارند و با باد (هوا) فشرده که توسط کمپرسور هوا تولید میشود.

ابزار آلات بادی کدامند؟

ابزارهای بادی عبارتند از : اره لرزون بادی ، زاویه سنج بادی ، پیستوله رنگ پاش بادی ، آچار ضربه ای بادی ، اره بادی ، چکش بادی ، دریل بادی ، فرز بادی ، تفنگ بادی ، چکش تخریب بادی ، دمنده - مکنده بادی ، جک بادی .

ابزار آلات دستی 

ابزاری ساده اما کاربردی هستند که عبارتند از :پیچ گوشتی ، آچار ، اره ، اسکنه ، انبردست ، چکش ، سوهان ، فرچه وقیچی میباشد.

ابزار آلات رنگ آمیزی

 همانطور که از اسمش پیداست برای کارهای رنگ و نقاشی استفاده میشود. ابزارهای آن عبارت است از : قلم مو ، غلطک برقی ، رنگ پاش برقی ، غلطک ها ( ساده و طرح دار )  و ... 

ابزارآلات هیدرولیک 

زیر شاخه های متنوعی دارند. ابزارآلات پالایشگاهی نیز از این دسته میباشد. ابزار آلات هیدرولیک عبارتند از : چکش هیدرولیک ، وایبرو ریپر هیدرولیکی ، دریل واگن هیدرولیک  و ...

ابزار آلات برقی

 نیز  همانطور که از اسمش پیداست برقی است و کار شما را بسیار راحت میکند اما دقت زیادی لازم دارد. ابزار آلات برقی عبارت است از : ابزار برش ، اره برقی ، پولیش زن برقی ، پیچ گوشتی برقی ، تیز کن ، تیغه برش ، چکش برقی ، چمن زن برقی ،دریل ، دمنده ، رنده برقی ، فرز ، قلاویز برقی و ....

ابزار آلات بنزینی و دیزلی

  نیز شامل موتور ژنراتور ، دیزل ژنراتور ، الکترو پمپ  و .... میباشد.

ابزار آلات ساختمانی 

پر کاربردترین ابزار ها را دارند که شامل آجر بر ، اتصالات لوله ، تراز ، دوربین نقشه برداری ، سند بلاست ، شیشه بر ، کاشی بر ، کفساب ، لوازم قال بندی بتن ، ماله و متر لیزری میباشد.

ابزار برقی و شارژی